Obeležen svetski dan prava potrošača

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Vesna Kovač je povodom Svetskog dana potrošača, organizovanom u tržnom centru „Delta city“, istakla da je svest građana Srbije o potrošačkim pravima mnogo razvijenija nego pre pet godina, kao i da je dostigniti nivo zaštite potrošača u praksi blizu evropskih standarda.

Image 02

Stručna tribina posvećena kvalitetu obuće održana povodom svetskog Dаna prava potrošаčа

Organizacijа potrošаčа Krаgujevаc, članica Nacionalne organizacije potrošača Srbije, organizovala je stručnu tribinu na temu "Dizaj i/ili kvalitet". Uz učešće brojnih i vrlo značajnih aktera učinjeni su važni koraci ka razumevanju velikog broja reklamacija potrošača na obuću, najviše patike, što potvrđuje i zvanična statistika.

Upravljanje - kontrolisanje i održavanje dečjih igrališta

Udruženje pejzažnih arhitekata Srbije u želji da zainteresuje stručnu javnost i podigne nivo edukacije i svesti o principima i trendovima igre dece, organizovalo je II Međunarodni stručni skup – "Igra u otvorenom prostoru".

Image 01

Tokom 2017. godine Sаvetovаlište primilo i obradilo gotovo 3.000 prigovora potrošača

Tokom 2017. godine Savetovalište za potrošače je ukupno primilo i postupalo po 2.986 pojedinačnih prigovora potrošača iz regiona Šumadije i Zapadne Srbije. Ubedljivo najveći broj potrošača je iz Kragujevca, čak 1.180, odnosno oko 100 mesečno, što čini čak 40% od ukupnog broja.

Image 02

„Potrošači znaju kome da se obrate za pomoć u rešavanju problema, a sa druge strane, sve više se primećuje spremnost trgovaca da u što kraćem roku reše reklamaciju potrošača jer time stiču veću lojalnost“, kazala je Kovač. Takođe je istakla da je u 2017. godini evidentirano oko 17.000 prigovora potrošača, koji se najviše odnose na obuću (21%) i mobilne telefone (12%).

Ističući značaj nevladinog sektora Kovač je rekla: „Nastojimo da pružimo podršku povećanju kadrovskih, materijalnih i tehničkih kapaciteta udruženja za zaštitu potrošača“, dodajući da je ove godine za podršku rada udruženjima opredeljeno 20.000.000,00 dinara, što je za trećinu više u odnosu na prethodnu godinu.

Tokom ovog događaja, koje je Ministarstvo organizovalo uz podršku eksperata sa Tvining projekta IPA 2013 „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“, potrošači su se informisali o njihovim osnovnim potrošačkim pravima i mehanizmima za njihovo ostvarivanje.

Sajmu je prisustvovalo 30 predstavnika Ministarstva (Sektora za zaštitu potrošača, Sektora tržišne inspekcije, Sektora turističke inspekcije) koji su odgovorima na sva postavljena pitanja omogućili svim zainteresovanim potrošačima i trgovcima da razreše svoje dileme, kao i da podignu nivo znanja i obaveštenosti koji je neophodan za donošenje ekonomski racionalnih odluka prilikom kupovine. Sa građanima su razgovarali i predstavnici udruženja za zaštitu potrošača kojima se potrošači najpre obraćaju kada ne uspeju da problem reše u direktnom konktaktu sa trgovcem. Ovom prilikom su građanima podeljene informativne brošure Upoznaj svoja prava, a u kojima su na lak i jednostavan način objašnjena najvažnija potrošačka prava kao i rokovi u kojima se mogu ostvarivati.