Tokom 2018. godine Sаvetovаlište primilo i obradilo više od 3.000 prigovora potrošača

Tokom 2018. godine Savetovalište za potrošače je ukupno primilo i postupalo po 3.161 pojedinačnih prigovora potrošača iz regiona Šumadije i Zapadne Srbije. Ubedljivo najveći broj potrošača je iz Kragujevca, čak 1.411, što čini čak 40% od ukupnog broja.

Image 02

Obeležen svetski dan prava potrošača

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Vesna Kovač je povodom Svetskog dana potrošača, organizovanom u tržnom centru „Delta city“, istakla da je svest građana Srbije o potrošačkim pravima mnogo razvijenija nego pre pet godina, kao i da je dostigniti nivo zaštite potrošača u praksi blizu evropskih standarda.

Image 02

Upravljanje - kontrolisanje i održavanje dečjih igrališta

Udruženje pejzažnih arhitekata Srbije u želji da zainteresuje stručnu javnost i podigne nivo edukacije i svesti o principima i trendovima igre dece, organizovalo je II Međunarodni stručni skup – "Igra u otvorenom prostoru".

Image 01

Stručna tribina "Sistem daljinskog grejanja - izazovi savremenog potrošačkog društva"

Organizacijа potrošаčа Krаgujevаc, članica Nacionalne organizacije potrošača Srbije, organizovala je stručnu tribinu posvećenu sistemu daljinskog grejanja. Uz učešće više od 40 značajnih aktera učinjeni su važni koraci ka razumevanju prava potrošača na raskid ugovora, ali i svih specifičnosti koje se tiču grejanja u stambenim zgradama.

Tokom 2018. godine Savetovalište je ukupno primilo i postupalo po 3.161 pojedinačnih prigovora potrošača iz regiona Šumadije i Zapadne Srbije.
Ubedljivo najveći broj potrošača je iz Kragujevca, čak 1.411, odnosno više od  120 mesečno, što čini čak 40% od ukupnog broja.
To vidimo kao znatan porast broja prigovora u odnosu na prošlu godinu za više od 20%. Primetan je porast broja potrošača koji lično dolaze u Savetovalište – gotovo polovina od navedenog broja.

Obuća, mobilni telefoni, tehnika, mobilna telefonija, kablovski operatori, bela tehnika i dalje su prvi na listi prigovora.
Primetna je tendencija porasta prigovora u vezi polovnih automobila, kao i raskida ugovora za toplotnu energiju (grejanje).
Rokovi svakako zavise od konkretnog problema i trgovca. Postoji odlična saradnja sa velikom većinom trgovaca što zapravo pokazuje i snagu našeg udruženja.
To može biti 2 dana, ali isto tako i 20 dana, ako postoji potreba za dodatnim aktivnostima, proverama i slično. Nekada ni to nije dovoljno što nas vodi ka sudskom epilogu.
Tokom protekle godine podneto je ukupno 6 tužbi sudu za potrošačke sporove, u čak 4 postignuto je vansudsko poravnanje, što govori o ozbiljnom pomaku.
Savetovalište za potrošače postalo je pouzdano mesto gde naši sugrađani mogu dobiti informaciju, edukaciju, pravni savet i zastupanje.
Preporuke:
Koristite svoja prava na način predviđen Zakonom.
Razmislite pre kupovine velikih ili gratis pakovanja da li vam je sve to potrebno.
Proverite cene – nekada cena u redovnoj ponudi je niža od one „akcijske“.
Pri kupovini polovnog automobila iznos na računu mora biti tačno onoliko koliko ste platili.

NOVO: pokrenuli smo YT kamal „Potrošački bukvar“ gde se kroz 10 kratkih filmova na vrlo jednostavan način potrošači mogu upoznati sa najčešćim situacijama pri kupovini.
Na taj način smo želeli da svaki potrošač u svakom trenutku, bilo gde, na svom telefonu može da nauči kako da ostvari svoja zakonska prava.