Tokom 2017. godine Sаvetovаlište primilo i obradilo gotovo 3.000 prigovora potrošača

Tokom 2017. godine Savetovalište za potrošače je ukupno primilo i postupalo po 2.986 pojedinačnih prigovora potrošača iz regiona Šumadije i Zapadne Srbije. Ubedljivo najveći broj potrošača je iz Kragujevca, čak 1.180, odnosno oko 100 mesečno, što čini čak 40% od ukupnog broja.

Image 02

Obeležen svetski dan prava potrošača

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Vesna Kovač je povodom Svetskog dana potrošača, organizovanom u tržnom centru „Delta city“, istakla da je svest građana Srbije o potrošačkim pravima mnogo razvijenija nego pre pet godina, kao i da je dostigniti nivo zaštite potrošača u praksi blizu evropskih standarda.

Image 02

Upravljanje - kontrolisanje i održavanje dečjih igrališta

Udruženje pejzažnih arhitekata Srbije u želji da zainteresuje stručnu javnost i podigne nivo edukacije i svesti o principima i trendovima igre dece, organizovalo je II Međunarodni stručni skup – "Igra u otvorenom prostoru".

Image 01

Stručna tribina posvećena kvalitetu obuće održana povodom svetskog Dаna prava potrošаčа

Organizacijа potrošаčа Krаgujevаc, članica Nacionalne organizacije potrošača Srbije, organizovala je stručnu tribinu na temu "Dizaj i/ili kvalitet". Uz učešće brojnih i vrlo značajnih aktera učinjeni su važni koraci ka razumevanju velikog broja reklamacija potrošača na obuću, najviše patike, što potvrđuje i zvanična statistika.

Obuća, mobilni telefoni, tehnika, mobilna telefonija, kablovski operatori, bela tehnika najzastupljeniji su među prigovorima.
Primetna je tendencija porasta prigovora u vezi polovnih automobila, kao i raskida ugovora za toplotnu energiju (grejanje).
Rokovi svakako zavise od konkretnog problema i trgovca. Postoji odlična saradnja sa velikom većinom trgovaca što zapravo pokazuje i snagu našeg udruženja.
To može biti 1 dan, ali isto tako i 20 dana, ako postoji potreba za dodatnim aktivnostima, proverama i slično. Nekada ni to nije dovoljno što nas vodi ka sudskom epilogu.
Tokom protekle godine podneto je ukupno 8 tužbi sudu za potrošačke sporove.
Savetovalište za potrošače postalo je pouzdano mesto gde naši sugrađani mogu dobiti informaciju, edukaciju, pravni savet i zastupanje.

Preporuke:
- Koristite svoja prava na način predviđen Zakonom.
- Razmislite pre kupovine velikih ili gratis pakovanja da li vam je sve to potrebno.
- Proverite cene – nekada cena u redovnoj ponudi je niža od one „akcijske“.
- Pri kupovini polovnog automobila iznos na računu mora biti tačno onoliko koliko ste platili.